شناسهٔ خبر: 172211 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت ۲۲کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان شاهین دژ

bfeae923-a240-4b3a-8500-1abcd0075592.jpg مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از اتمام آسفالت ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان شاهین دژ بعنوان بخشی از مصوبات سفر شهرستانی مقام عالی استان به این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی مصوبات سفر شهرستانی مقام عالی به شهرستان شاهین دژ با اشاره به اینکه ۸ مصوبه از مجموع مصوبات سفر به این شهرستان، مربوط به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بود، افزود: از این تعداد، ۵ مصوبه مربوط به راه روستایی، ۲ مصوبه مربوط به نگهداری راه‌ها و ۱ مصوبه نیز مربوط به ایمنی راه‌ها و حریم بود که ۲ پروژه راه روستایی «قزل قبه» به طول ۳ کیلومتر و پروژه بهسازی محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اتمام آسفالت ۲۲ کیلومتر راه روستایی شهرستان شاهین دژ، در صورت تامین اعتبار، عملیات آسفالت ۲۲ کیلومتر راه روستایی باقی مانده با بهره مندی خانوار ۵ روستای دیگر تا پایان فصل کاری جاری به اتمام خواهد رسید.

 این مقام مسئول به دیگر پروژه‌های در حال انجام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در شهرستان شاهین دژ نیز اشاره کرد و گفت: عملیات لکه گیری و روکش آسفالت «شاهین دژ-قره تپه» و محور «قبانکندی-نجار -چوبلجه» درمجموع به طول ۱۲ کیلومتر در حال انجام است که تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با تاکید به اینکه طول راه‌های شهرستان شاهین دژ ۵۳۷کیلومتر با حدود ۱۳۶روستا و ۱۱هزارو ۳۸ خانوار اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۸روستای بالای ۲۰خانوار این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۶۷ روستا با جمعیت ۱۱هزار و ۱۱۸خانوار از راه آسفالت برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵روستای آنتنی به طول حدوداً ۳۰کیلومتر نیز در شهرستان شاهین دژ وجود دارد، تصریح کرد: درصد برخورداری شهرستان شاهین دژ از راه روستایی آسفالته از نظر خانوار برخوردار ۸۲ درصد و از نظر تعداد روستا ۶۲درصد بوده که با توجه به میانگین استانی که ۷۷.۳۶ درصد است در رتبه هفدهم استان قرار دارد.

دست نشان با اشاره به اینکه قیر مورد نیاز کلیه پروژه‌ها تامین شده است، یادآور شد: در حال حاضر از مجموع ۵۳۷کیلومتر راه‌های شهرستان شاهین دژ، ۲۲۰کیلومتر راه آسفالته، ۱۱۹کیلومتر راه شوسه و ۱۹۷کیلومتر راه خاکی است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام می‌توان وضعیت راه‌های این شهرستان را بهبود داد و به میانگین استانی رساند.